

Ceu de hujus religionis origine hanc accepi fabellam: Permulta murium millia cum Aeolum et Trojanorum segetes invasissent, atque immaturas succidissent, eis, qui sementem fecissent, messem infructuosam reddidissent cumque Delphicus deus de hac re consultus esset, respondisse: oportere sacrificare Sminthio Apollini: eos, quibus datum esset oraculum, responsum secutos ab hoc murium impetu liberatos fuisse, et frumentum eis ad solitas messes pervenisse. Tum vero in aede Sminthii cicures aluntur mures, eisque victus publice praebetur atque infra altare, ubi degant, mures albi latibula habent apud tripodem Apollinis muris est effigies. Murem enim Sminthum Aeoles et Trojani nominant, sicut Aeschylus in Sisypho testatur, cum ait: Porro moures adorant ii, qui Troadis Hamaxitum incolunt unde Apollinem, qui apud eos maxima religione est, Sminthium appellant. At Thebani, natione quidem Graeci, risu obruendi, qui mustelam, ut audio, religiose venerentur, et dicant Herculis hanc nutricem fuisse vel non fuisse quidem nutricem, sed cum Herculem Alcmena parturiret, et parere non posset, hanc praetercurrentem partus vincula dissolvisse eoque esse factum, in lucem ut Hercules exiret, et jamjam natus reptaret cui deinde Juno decantatos illos dracones immisit. Genera autem accipitrum permulta sunt.Īegyptii quod diversa animalium genera in deos referunt, et diversimode colant, multiplex risus eos consequitur. U174 Jamque quilibet procedit unguibus amentatisĬenchris, buteo, vultur, cymindis, aquila.ĭistributi sunt autem et consecrati variis diis: perdiarius et ocypteros Apollinis minister est, ut ferunt ossifraga et harpe sacrae sunt Minervae palumbario Mercurium delectari ajunt Junoni dedicatur tanysipteros, Dianae buteo, Matri deum mermnus, alii denique aliis diis.

Ter mille accipitres, sagittarios equites. Sunt autem accipitrum genera plura, quod et Aristophanes insinuare videtur, cum inquit: Aegyptiis vero talia jactantibus quis credat? Volui tamen haec de agno, licet fabulosa, non praeterire.ĭe accipitribus audire memini, solere eos, antequam Nilus inundet, et agros operiat, ex pennis illas, quae jam consenuerint, dimittere, ut rami fruticum jam arida folia et alias novellas et elegantes producere, similiter ut arbores comam. Veniam merentur poetae, ut Homerus, qui Xantho equo sermonem attribuit et imitatus illum hac in re Alcman, cum id post tantum auctorem, qui primus id fingere fuit ausus, Homerum fecerit, non est accusandus. Duces item habent, qui cibos ei objectos primi degustant maximeque ex omnibus piscibus amicitiam inter se servant, perpetuaque pace devinciuntur sive quod dea hunc animorum consensum eis adflat, sive quod objectis escis cum abunde expleantur, necesse non habent se invicem invadere et vorare.Īegyptii ferunt (quod mihi quidem non persuaserint) quo tempore decantatus ille Bocchoris regnavit, agnum pedibus octonis et cauda gemina esse natum ac eundem fuisse bicipitem, et quadricornem, et humano sermone locuutm. Itemque hujuscemodi piscium genus sacerdotis vocem et agnoscit, et si ad eos, a quibus appellatur, accesserit, sic incredibilem ipsis laetitiam adfert at, si contra fecerit, magnum dolorem eisdem inurit.Īd Bambycen olim sic appellatam, nunc vero Hierapolim a Seleuco nuncupatam, pisces et sacri habentur, et confertis turmis natnat. Quod si caudis carnes in terram ejiciant, tanquam sordidas a se detestantes, exinde sibi iram dei portendi arbitrantur. Et vero immolantes ex eo magna voluptate adficiuntur, quod pisces sua sacrificatione pascantur quod quidem ipsum res suas bene et feliciter casuras esse significare sibi persuadent, idcircoque propitium esse sibi deum dicunt, cujus voluntate cibis pisces expleantur. In Myrensi Lyciae sinu fons 1 est et Apollinis templum, ad cujus sacerdotem vitulinas carunculas ex oblatis sacrificiis dispergentem orphi gregatim adnatant, et tanquam sane convivae ad epulas invitati carnes comedunt. Si quemlibet errorem invenies, mihi, obsecro, scribe.
